Last Friday Night, Kapitel 4.

Tidigare:Jag var nog tvungen att skriva lite mer på den.
Men det fick bli imorgon, för jag var trött och la mig raklång på sängen, och somnade.

Nästa morgon när jag vaknade var pappret jag hade skrivit min låt på, borta...

Jag hoppade upp ur sängen och satte på mig ett linne och ett par shorts.
Jag gick runt i rummet och letade efter pappret, men hittade inget, förutom lite dammtussar.
Jag gick ner till köket och satte mig vid frukost bordet, mittemot mamma.
- Vart är pappa? Frågade jag.
- Han är på jobbet, svarade mamma med tråkig ton i rösten.
- Ska du också till jobbet idag? Frågade jag.
Hon svarade inte.
Jag harklade mig och ställde frågan igen:
- Ska du också till jobbet idag?
- Ja, svarade mamma.
- Jag går och duschar nu, sa mamma.
- Mamma, har du sett ett papper från mitt rum med en liten text på?
- Ja! Och du ska absolut inte skriva låtar om lesbiska! Tjejer gillar killar! Och så ska det vara!
- Okej..Mumlade jag, och mamma gick iväg mot toan för att duscha.


Jag satt uppe på mitt rum, och försökte komma ihåg texten jag skrev på pappret.
Det gick värdelöst.
Plötsligt öppnades dörren, och mamma kom in.
- Jag går till jobbet nu älskling.
- Okej, sa jag.
- Du är väl inte fortfarande sur för att du inte får pappret?
- Nej då, sa jag och fejk log.
- Bra! Hej då!
- Hej då!


Jag följde mamma ner till dörren och vinkade hej då.
Gud vad jobbig hon var ibland!
Jag gick in i huset igen och satte på datorn.
Jag hade faktiskt börja gilla datorn( förutom att den var så seg!).


När datorn laddat klart, gick jag in på youtube och lyssnade på Beyoncé.
Men när jag hade lyssnat på några låtar med henne, så kom det upp en video med någon artist som hette Rihanna.
Hon såg nästan precis ut som Beyoncé, men lite yngre.
Låten hette 'California King Bed'.
Jag tryckte på starta och lyssnade på låten.
Den var faktiskt bra.
Faktiskt riktigt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=nhBorPm6JjQ&ob=av3e

När jag hade lyssnat på massor av låtar med Beyoncé och så California King Bed med Rihanna, så var det dags för lunch.
Jag fixade snabbmakaroner i mikron, och sedan sprang jag bort till datorn igen när jag ätit klart.
Och när jag satt mig vid datorn, fick jag världens idé!


Var det bra? Kommentera och läs vidare för mer!
Kramar från Hilma&Hannah!


Kommentarer
Postat av: Hilma

Kom igen kommentera MER!

2011-07-30 @ 12:40:37
URL: http://cupsecret.blogg.se/
Postat av: L I S A ♥

- Bra! Asså bra novell! Vill läsa fortsättningen! <3



As snygg blogg - design! :D

2011-07-31 @ 20:25:21
URL: http://magiclisa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tack!! Allt bra annars då? :)

2011-08-08 @ 14:48:06
URL: http://shanesvensson.blogg.se/
Postat av: Hannah!!!

sorry jag har varit sjuk och mer.

2011-08-26 @ 18:11:13
URL: http://cupsecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0