Last Friday Night, Kapitel 2.

Tidigare:Efter att jag ätit upp och läst klart, dukade jag av och sedan gick jag in till det lilla rummet, såkallat " vardagsrummet".
Längst inne i rummet, bakom bokhyllan så stog det ett skrivbord med en uråldrig dator.
Jag funderade.
Skulle jag starta datorn, för att höra hur Beyoncé sjöng?


Jag bet mig i läppen och startade datorn.
Jag hoppade upp och ner för att datorn skulle starta snabbare.
Eftersom min mamma och pappa var stränga och trodde på Gud, så tyckte dom att man bara satt vid datorn om man jobbade(vilket jag inte gjorde).Jag kastade en hastig blick på klockan.
Den var 15:38.
Mamma och pappa var på jobbet fortfarande, men mamma skulle komma hem klockan 16:00.
Jag fick skynda mig.


Plötsligt pep det till och skärmen blev blå.
"Yes den startade" Tänkte jag.
Jag satte mig ner på den hårda bänken, och tog upp internet.
När datan äntligen hade laddat klart, gick jag in på sidan 'youtube'.
Datan segade sig fram.
Jag hade ingen lust att sitta där och kolla på när den laddade, så jag tog upp tidningen om Beyoncé igen.


Jag bläddrade fram till sida 14, och började läsa artikeln:
Beyoncé, 29 år, har nu blivit världskänd. Hennes fullständiga namn är Beyoncé Giselle Knowles.
Hon har just haft en stor världsturné och den var mycket lyckad. Hennes röst kan inte jämföras med någon annans röst. Hon sjunger som en ängel.


Datorn pep till igen och jag tittade upp på skärmen.
Datorn hade äntligen hittat sidan 'Youtube' och nu var det bara att söka på Beyoncé.
Jag klickade på sökfältet, och skrev Beyoncé.
Plötsligt kom jag fram till hennes youtube sida, och många låtar kom upp.
Den musikvideo som såg mest lockande ut var låten: Beautiful Liar.

http://www.youtube.com/watch?v=Jfo-sjDz5Fs&ob=av2n

Jag lyssnade på låt efter låt med henne, och efter ett tag började jag sjunga med också.
Men plötsligt hörde jag att dörren öppnades mitt i låten.
Och gissa vem som kom in....


Var det bra? Kommentera och läs vidare för mer kapitel!

Kramar från Hilma&Hannah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0