Last Friday Night, Kapitel 3.

Tidigare:Jag lyssnade på låt efter låt med henne, och efter ett tag började jag sjunga med också.
Men plötsligt hörde jag att dörren öppnades mitt i låten.
Och gissa vem som kom in....

- Hej gumman, jag är hemma! Ropade mamma från hallen.
Jag försökte stänga av musiken, men datorn segade sig såklart.
- Vad gör du? Skrek mamma upprört.
- Jag skulle bara kolla en sak.. Mumlade jag tyst.
Datorn hade inte stängt av musiken än, så mamma gick fram till skärmen och tittade.
I Beautiful Liar videon, så har hon ju inte så mycket kläder på sig, så min mamma såg det.
- Katheryn Elizabeth Hudson! Vad gör du? Skrek mamma.
- Jag läste en tidning om Beyoncé och jag var tvungen att höra hur hon sjöng.. Jag visste inte att hon hade så.. Lite kläder på sig..
- Nu går du upp på ditt rum och skäms!
- Ja, mamma.


Varför skulle mina föräldrar vara så stränga?
Jag älskade dom ju, men jag var ju 16 inte 6.
Jag tog fram papper och penna, och började skriva på en låt.
This was never the way I planned
Not my intention
I got so brave, drink in hand
Lost my discretion....


Jag sjöng låten några gånger, och skrev lite till på den.
Till sist lät det så här:

This was never the way I planned
Not my intention
I got so brave, drink in hand
Lost my discretion
It's not what, I'm used to
Just wanna try you on
I'm curious for you
Caught my attention

I kissed a girl and I liked it...

Jag var nog tvungen att skriva lite mer på den.
Men det fick bli imorgon, för jag var trött och la mig raklång på sängen, och somnade.

Nästa morgon när jag vaknade var pappret jag hade skrivit min låt på, borta...


Var det bra? Kommentera och läs vidare för mer!
Kramar från Hilma&Hannah!

P.S: Vi fick en kommentar( som dock är borttagen) där någon undrade vem det är som skriver, och oftast är det jag Hilma( jag har skrivit alla tre kapitel iallafall)D.S


Kommentarer
Postat av: Hannah och Hilma!

Sorry, jag ska försöka skriva mer!!!

2011-07-29 @ 15:45:25
URL: http://cupsecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0